Ce nu stiati despre buburuza


Da, dragii mei, buburuza nu este o insecta oarecare. E o delicata, o pasionala, o bezmetica, o nesatula si doar cand oboseste si isi impreuneaza aripile pe o frunza, e resemnata. Nu are astampar. Ea trebuie sa zboare, sa afle, sa se scalde in razele soarelui, si sa-si bronzeze bulinele negre la stralucrirea picaturilor de ploaie.
Ati vazut vreodata o buburuza fericita? E zgomotoasa. Flutura neostenit din aripioarele dure care ascund inca o perecehe de aripi transparente ca o pereche de manusi de dantela purtate de o regina. Fericta fiind, zboara sus, tot mai sus, isi simte aripile usoare si uita de catusele timpului.
Ati vazut vreodata o buburuza trista? E mai bine sa nu o fi vazut. Mai stie sa zboare, dar nu se avanta. Da greoi din aripile solzoase, si se misca haotic, cat mai aproape de pamant. Inaltimile o ametesc si ii displac. Se ascunde in umbra frunzelor si nu scoate niciun sunet.
Ati vazut vreodata o buburuza indragostita? Se scalda in fecare dimineata intr-o picatura de roua, apoi isi pudreaza piciorusele cu polen de cale, apoi isi lusruieste aripile cu petale catifelate de floarea soarelui si, inainte de a decola, se parfumeaza cu seva florilor de trandafir. E asortata, aranjata, parfumata si... indragostita.
O buburuza fericita o sa va indice directia unde e ascuns norocul, o buburuza trista va va indrepta spre locul adevarurilor nespuse, iar o buburuza indragostita o sa va lase balta, pentru ca nu ii pasa decat de iubirea ei si astfel va va indemna sa va cautati propria iubire, fara a cere ghidaje, directii si reguli de circulatie.
Buburuza-ruza,
Zboara de pe frunza
Unde tu vei zbura
Acolo m-oi marita.

21 comments:

Anonymous said...

ce face o buburuza?

ety said...

O buburuza, nu inceteaza niciodata sa-si caute un partener de joaca. Ea nu e facuta sa traiasca singura.

Mihai said...

Da... cum se zice la buburuza in engleza?

Mihai said...

tot io' beetles...

Anonymous said...

ladybug sau ladybird

Anonymous said...

dupa parerea Mirunei in varsta de 5 ani buburuza este cea mai draguta insecta PS Miruna este o BUBURUZA zice tot ea

gaby_d said...

ce dulce ai scris!
bravo!
imi plac tare,tare buburuzele!
zi frumoasa ca o buburuza fericita!

Anonymous said...

ce rost au buburuzele? sa zboare sau ce? ca eu nu stiu

laurik said...

Imi plac la nebunie buburuzele...
am primit martisor de la mama o buburuza si am primit de la matusha mea o buburuza din zahar :X
habar nu aveam chestiile astea despre buburuze ;))
ma bucur k am citit postarea ta :X

petro_doll4ever said...

Ce mananca buburuzele ?

Monica Trif said...

este chiar foarte interesant

Anonymous said...

foarte frumos!

Anonymous said...

foarte draguta descrierea...

Anonymous said...

I appreciate, lead to I found just what I used to
be looking for. You have ended my 4 day long hunt!
God Bless you man. Have a great day. Bye

My website - registry cleaner

Anonymous said...

Why people still use to read news papers when in this technological world everything is presented on net?


Visit my homepage - smslÄn Sverige

Anonymous said...

Great site you have here but I was curious if
you knew of any user discussion forums that cover the same topics discussed
here? I'd really like to be a part of online community where I can get comments from other knowledgeable individuals that share the same interest.
If you have any suggestions, please let me know.

Appreciate it!

my website - lumeras.org

Anonymous said...

hello thre and thank you for your information – I have definitely
picked upp anything new from right here. I did however expertise some technical issues using this web site, aas I experienced to
reload the website many times previous to I could get it to
load properly. I hhad been wondering if your web hosting is OK?
Not thyat I'm complaining, buut sluggish loading instnces times will sometimes affect
your placement in google and can damage your high-quality score if ads
and marketting with Adwords. Anyway I'm adding this RSS
to my email and could look out ffor a loot more of your resective interesting content.
Make sure you update this again soon.

Feel ffee to visit mmy blog :: Floor Tiles Fitting ()

Anonymous said...

I'm really impressed together with your writing abilities and also with the layout to
your weblog. Is that this a paid subject or did
you modify it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it is uncommon to peer a nice weblog like this one
these days..

Here is my webpage :: jordans sneakers

Anonymous said...

You will find that your job to ensure that their characters
are well designed criminal case cheat and well aware with the
newest operating-system version in order to develop.
Mobile games are usually played with much enthusiasm, as well as residences.


My web-site :: farmville 2 country escape cheats

Anonymous said...

I every time spent my half an hour to read this weblog's posts all the time along with a mug of coffee.


My blog post :: Prosolution

Anonymous said...

Nice post. I was checking continuously this blog and I'm inspired!
Extremely useful information particularly the final part :
) I maintain such information a lot. I was seeking this certain information for a long
time. Thank you and best of luck.

Feel free to visit my blog whatsapp pc